Fredagsfika

Vi insåg under veckan att vi nästan aldrig går ut och fikar trots att alla hela tiden rekommenderar oss caféer som ska vara bra, därför bestämde vi oss för att inleda en nya vana med FREDAGSFIKA (åtminstone de helger vi stannar kvar i Guanajuato) Vi ska försöka att inte gå tillbaka till samma ställe utan istället testa så många som möjligt under de veckor vi har kvar här.... 

Ikväll började vi med "Café Golem" där jag drack en persika smoothie och Helena en kall cappucino (hur stavas de!?) med smak av oreos (en chokladkaka med vaniljkräm). Det var nog första gången i mitt liv som jag kände att jag skulle vilja tycka om kaffe för det såg verkligen så himla gott ut men när jag provsmakade så lös ju kaffesmaken igenom å då var det kört.... Smoothien var ingen höjdare för den innehöll ingen riktig persika utan bara persikasaksättare men men nu vet ja de i alla fall.... Dessutom rökte vi vattenpipa med choklad och mint smak, lite märklig känsla men det smakade gott och luktade riktigt gott runt vårt bord hela kvällen :) Ser framemot att testa igen men hemma hos någon så man får njuta av det bubblande ljudet som Helena säger är så avslappnande men som man inte hör på ett café där de spelas musik.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!

Kul grej med fredagsfika! Finns det något bakverk som är typiskt för Mexico?



2009-10-10 @ 10:16:18
Postat av: Berith

Tjena!

Vilken ide med fredagsfika, det låter jättetrevligt.

Själva brukar vi ibland fika på Lilla Marie på lördagarna fast då blir det en fetaostmacka och te för mig. Oftast inget slisk.

Ni får fortsätta och upptäcka Mexico.

kram från oss!

2009-10-10 @ 20:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0