Favorit i repris

Laura har bett oss ända sedan svenska middagen att vi ska göra efterrätten igen, hon blev verkligen förälskad i vit chokladmouse med kiwi och jordgubbar så i lördagskväll slog vi till igen. Vi träffades sex stycken klockan åtta och beställde pizza tillsammans och några timmar senare, då vi mer eller mindre smält pizzan, ställde vi fram chokladmousen tillsammans med "kanelbullar" som Dante hade frågat efter. Jag var riktigt trött så jag kände mej inte så social men det var, som alltid när man har vänner på besök, jättetrevligt att sitta och prata lite över ett glas vin... (nog för att jag var den enda som drack vin, här föredrar ju alla öl :P )

    

Hm, något typiskt bakverk från Mèxico, jag vet inte riktigt. Det finns ju efterrätter men jag har inte hittat nått som ja tycker om. De gillar verkligen gelatin här, det finns i alla möjliga smaker men jag kan inte med konsistensen så de är inget för mej. Vi har försökt beställa chokladkaka två gånger men här vet dom inte hur en riktig chokladkaka ska smaka, de är ett som är säkert, det är nästan så man undrat om dom ens använt choklad när de bakat :P Nej för att äta något sliskigt och gott får man nöja sig med glass....

Kommentarer
Postat av: Jannike

Nej vad tråkigt. Chokladkaka som är bland det godaste som finns.. :)

Baka en kladdkaka åt dom så dom lär sig :)

2009-10-12 @ 09:42:10
Postat av: sofie

Ååååh, vit shokladmousse, nam nam nam!! Kanske ska göra det eller vit chokladpannacotta i helgen, är ju också såå gott :)



När det gäller mexicanska bakverk så är mitt tips Rosca de Reyes, det kommer komma fram och finnas överallt framåt jul - gott tycker jag, ingen tio-poängare kanske men i alla fall 8p ;)

2009-10-12 @ 17:13:30
Postat av: Jannike

Dom åt förresten vit chokladmousse på tv i förra veckan och det såg så himla gott ut! Haha tänkte att du måste ju få hänga med lite i TV4:as "Halv åtta hos mig" medan du är borta. ;)

2009-10-12 @ 17:29:57
Postat av: Berith

Hej igen!

Jag håller med dig gelatin är ingen höjdare!

Ni får fortsätta att testa er fram, helt plötsligt hittar ni något smaskigt.

Kram

2009-10-13 @ 22:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0