Resumé

Så har de gått nästan en vecka till... usch vad tiden går snabbt nu mera... i veckan har det inte hänt så mycket alls, har mest bara tagit de lugnt och försökt jobba bort lite uppgifter.... fick dessutom tillbaka förra veckans tentor idag med tillfredsställande resultat så de känndes skönt, kan man lägga de bakom sig i alla fall :)

Helena lämnade mig i måndags (*snyft*) så nu bor jag solito (själv) känns lite tomt i rummet utan alla hennes saker men samtidigt förstår jag henne... det är inte kul att sova i en obekväm säng... dessutom får jag en ny rumskompis till veckan... de kommer nog bli jättebra :)

Igår träffades vi några stycken på Cafe tal för att planera helgen, de är "día de los muertos" (de dödas dag) på söndag/måndag så vi planerar att åka till morelia och nån ö där de tydligen firas ordentligt.. ska bli spännande att uppleva... jag ska berätta mer för er om detta senare då jag själv upplevt det och vet mer vad det verkligen handlar om... Det slog mig dock igår att de kommer bli jättetråkigt att lämna alla kompisar man fått här, vi har ju som blivit ett gäng som gör utflykter å så tillsammans och nu blir det förmodligen sista på söndag... nej nu ska vi inte tänka så redan.. de är fortfarande 4 veckor kvar på terminen....

På Escuela de Idiomas där jag läser två kurser var det nån cermoni/fest idag inför día de los muertos och vi hade fått i läxa att göra nånting att ställa ut inför detta... tog lite kort som jag tänkte dela med mej av...

                                 

å här kommer mitt och Helenas bidrag:

  

              pst. de är Helena som är så här duktig på att rita... jag kan i alla fall skriva lite :P

Kommentarer
Postat av: Helenas mamma

Tycker du är jätteduktig på att uppdatera. Sköt om dig i helgen.

2009-10-30 @ 16:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0