Sushi

På tisdagar kan man äta suchi billigt i närheten där vi bor så idag slog vi till.. jag har inte ätit sushi tidigare så de blev min första gång.... Helena sa att man antingen tycker om det eller inte men jag lägger mig nog nånstans i mitten ändå.. det var gott men ändå inte så att jag blev frälst... antar att ja måste äta de nån fler gång innan jag når dit ;) Vi beställde också in "riskulor" som hade en friterad hinna med ströbröd och philadelphiaost inuti... super gott... När vi ätit kännde vi inte för att gå hem å plugga så vi gick vidare till ett kafé istället där Helena drack en latte och jag choklad... riktigt choklad med mörk chokladsmal...det blev en perfekt avslutning på kvällen... Nu ska vi sova och ladda inför vår presentation på lingvistiken imorgon... 45 minuter ska vi prata inför mexikaner... ska bli skönt att få överstökat, håll tummarna för mej ;)

Kommentarer
Postat av: Mammma

2009-10-14 @ 18:25:51
Postat av: sofie

Åh, sushi! Nam nam! Men enligt mig är sojan väldigt viktig för sushi, är sojan inte den bästa blir inte sushin det bästa heller och tyvärr har jag ännu inte stött på den där "bästa" sojasmaken i mexico... JAg undrar om dessa risbollar är samma som jag brukar leva på i mexico...? Var det smält ost i dem? För de är så grymt goda! Friterad smält ost alltså.. :D



Men lycka till på presentationen imorgon! Prata i 45 min!? Ordentlig uppgift de gett er, men det kommer nog gå riktigt bra för er tror jag! :)

2009-10-14 @ 19:04:43
Postat av: Berith & Tobba

Ja, då gör vi det håller tummarna alltså. Fast det kanske redan var överstökat när jag läste dettas inlägg. Isåfall hoppas jag att det gick bra.

Kram

2009-10-14 @ 19:05:18
Postat av: Jannike

Sushi har jag aldrig vågat prova än så länge. :)

Provade receptet från tv på vit chokladmousse igår, men jag hade hoppats på bättre. Du får göra din åt mig när du kommer hem!

Lycka till med skolarbetet!

2009-10-15 @ 13:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0