Söker medlidande...

Jag har feber, om än bara lite så har jag feber å hosta, mycket hosta :( Igår var det dessutom día de Independencia, Méxicos självständighetsdag vilket verkligen firas i detta land, med andra ord var det fest överallt men jag kunde knappt stiga upp från sängen... Hade tänkt orka gå ner till La Alhondiga för att höra "el grito" (skriket) klockan 23:00 då någon håller ett kort tal och sedan ropar alla "viva mexico" - leve México men inte ens det orkade jag... utan jag gick över till Dantes rum istället och såg på tv:n där de sände från México City och Zócalo, det största torget i huvudstaden (dessutom ett av världens största). Efteråt så blev det en massa fina fyrverkerier så jag fick nästan känslan av att det var Nyårsafton, stod ute och frös och tittade på himlen...

Jag ber om ursäkt att det inte händer så mycket på denna blogg, jag jobbar förfullt med headern men det finns inte så mycket tid över just nu, jag hoppas ni har tålamod, jag ska ju vara i Guanajuato hela helgen så jag hoppas jag får lite tid över till att pyssla med bloggen, har dock tenta på måndag så den måste komma i första hand...

                    

                La Alhondiga, Guanajuato
                              


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej svejs!

Hoppas snuvan börjar ge med sig! Kul! att du kom med i repotaget om resedagboken i Aftonbladet.



Här hemma händer det inte så mycket förutom att sköta jobbet.



Krya på dig!

Mamma

2009-09-16 @ 20:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0