E4:an mellan Ålidhem och Universitetet

Gångvägen mellan Ålidhem och Universitetet skulle lätt kunna beskrivas som E4:an, speciellt på morgonen och mellan tre, fryra tiden på eftermiddagen. De har till och med satt upp ett räkneverk där man kan se hur många cyklister som passerar under dagen, de rör sig om ca 5 000 och rätta mig om jag har fel, men då är det bara cyklisterna som räknas... 

De flesta går dock, och det skulle inte vara så irriterande för cyklisterna om de bara kunnde hålla sig på "sin sida" cykelvägen dvs säga vänster om jag inte är helt fel informerad.... näe istället så går de allra helst mitt på vägen så att cyklisterna får sixsaka mellan dem och samtidigt försöka hålla så bra koll som möjligt på de mötande cyklisterna som också kör slalom mellan gångtrafikanterna... (och ni kan ju tänka er hur lätt det är när de snöar till exempel och man får små nålar i ögonen så fort man försöker titta upp)

Fast det finns ju faktiskt de som går på sidan, men de är ju onödigt att gå på den vänstra sidan när man kan gå på den högra och då kanske undvika att måsta gå bredvid någon som man inte känner...

De kan inte vara lätt att vara gångtrafikant men de är ju helt klart att de gör cyklisternas färd betydligt roligare och mer spännande än om de skulle hålla sig på "sin kant" av gångvägen!

Kommentarer
Postat av: sofie

Haha, tror att du och Christofer skulle behöva sätta er ner och prata av er ett tag ;)

2010-02-08 @ 20:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0