Landat och aterhamtat mig

nu kanns det antligen som att jag har landat pa riktigt. jag hittar atminstone kring de gator som jag bor kring och det gar battre och battre att ga uppfor dessa branta gator i min normala takt utan att hjartat slar for fort eller att jag knappt kan andas (super vanligt nar man vistas pa hog hojd utan att vara van, samt latt huvudvark drabbar de flesta men inte mig tydligen ;) man behover alltsa nagra dagar att vanja sig)

igar morse bar det av till tiwanaku for att besoka nagra ruiner fran tiwanakuindianerna (forfaderna till aymara indianerna) som harskade har i krokarna i 27 sekel (dvs ca 2700 ar). Jag blev upphamtad pa hostalet pa morgonen och jag kan meddela att det i det narmaste var en mardrom att sedan aka med i den lilla buss som skulle samla ihop var grupp runt om pa olika hotel i stan. tank er smala gator som lutar super brant uppfor (eller nerfor da) tillsammans med latinamerikansktrafik. det var bara be till gudarna att det inte var nagot fel pa bussens bromsar och lugnare blev jag ju inte nar jag dessutom fick bevittna en kvinna som blev pakord nar hon gick over gatan.

hur som sa tog vi oss helkskinnade bade fram och tillbaka men jag maste tyvarr saga att jag blev lite besviken av det vi fick se, det var inte lika maktigt som jag hade hoppats pa. Det mesta sevarda var en skulptur som tydligen var en prast eftersom han/hon haller i tva bagare, skulpturen ar 7 meter hog och vager 19 ton och har hittats pa platsen.

   

Eftermiddagen och kvallen spenderades genom att strosa runt pa alla marknadsgator som finns har i la paz, jag sprang till exempel pa the northern face soft shell jackor till mycket bra priser.. dock inhandlades inget... innan det bra av mot sangen igen passade jag pa att fylla magen med "soppa" gjrod pa apple, quinoa och mjolk, inhandlad pa gatan av en trevlig kvinna. det blev en jattegod kvallsmat sa hall nu bara tummarna att min mage pallar ;)    

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!

Tur att du berättar i efterhand om utflykter, annars skulle jag vara dö orolig dygnet runt.

Vi har skapligt väder och jag torkar fönster i husets övervåning.

Kram

Mamma

2010-09-18 @ 14:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0