London - Miami - Santa Cruz

med en tappt nasa, pa gransen till feber och en sjukt trott, varkande och stel kropp satte jag mig pa nasta flyg till miami, 9h och 10 min senare landade jag och trodde med sakerhet att kroppen skulle ga sonder om den inte fick rata ut sig snarast och jag betvivlade starkt att jag skulle overleva ytterligare en flygresa pa 7 timmar 

drygt en timme senare hade vi kommit igenom passkontrollen (givetvis hamnade vi i den ko som tog minst dubbelt sa lang tid som koerna bredvid pga av var "kontrollant" som efter var och varannan kund lamnade sin plats for att ???, ja ingen vet vad han gjorde riktigt) och kontrasten pa anstallda pa miamis flygplats visade sig snabbt da man i sakerhetskontrollen nastan blev dumforklarad nar man inte sprang fram och igenom, 40 000 resenarer skulle tydligen passera pa aftonen samt kvallen sa de fanns ingen tid att forlora, trotts att det inte ens var en enda manniska i ko...

val igenom samtliga kontroller blev narmaste bank nasta uppehallsplats dar 2,5 timmes valbehovd somn togs igen och sedan ytterligare ca 6 timmar pa kommande flygtur mot la paz
 
sa efter nu ca 43 timmars resande fran Umea sitter jag i Santa Cruz istallet for i La Paz, for er som har lite koll pa Bolivias karta tar det mellan 15 och 23 timmar med buss fran Santa Cruz till La Paz. Vart flyg kunde tydligen inte landa pa 4050 meter over havet, som La Paz flygplats ligger pa, sa vi fick landa i Santa Cruz istallet och sedan 5.30 imorse har vi suttit har och vantat pa att fa flyga vidare, nyss fick vi veta att vi skulle lyfta om 1h men imorse sa de att vi skulle fa info om 20 min och det tog betydligt langre sa innan vi fick veta nagot, sa vi vet inte riktigt nar vi kommer harifran... det ar harligt med lite mindre organiserade lander ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!

Oj, vilken lååång resa. Hoppas näsan slutar rinna och mindre värk i kroppen. Hur ska ni ta er från La Paz till stället ni ska vara på??? Jag blir då nervös.

Sköt om dig.

Kram

Mamma

2010-09-13 @ 16:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0